Despre filosofia prima de al-Kindi, la Cluj                                                  Dan Ciupureanu despre Omar si diavolii, la Iasi                                                  Jazz live cu Whiskydenker la Hangariada                                                  Expozitia „Orase in dialog: Bucuresti – Viena“                                                  Evenimente POLIROM JUNIOR la Sotron. Targ de carti, jocuri si distractii                                                  Seara literara cu scriitorul Gheorghe Sasarman la ICR Berlin                                                  Editura Polirom la Bookfest 2017                                                  Festivalul Filmului European saluta viitoarea capitala europeana a culturii                                                  Despre Eminescu si literatura italiana, la Salonul Intenational de Carte de la Torino                                                   11 trupe internationale si 4 zile de jazz, in iulie, la poalele Muntilor Semenic                                                 
Nr.599, 20-03-2017
Introduceti adresa de Email pentru a va abona:
20-03-2017
Cu Dinu Lipatti am impartit dintotdeauna ziua mea de nastere, intamplata in anul in care el avea sa moara, in decembrie. Nu imi amintesc unde am vazut si ascultat primul LP cu o inregistrare a lui Lipatti, dar, mai mult ca sigur, a fost la unul din cei trei profesori ce m-au format atat ca arheolog si istoric, cat si ca om, toti trei mari melomani: Petre Alexandrescu, Radu Popa, Serban Papacostea. Toti trei oameni de mare cultura si deschidere intelectuala, pentru care nu exista reductiva formula „crede si nu cerceta“. Dimpotriva, de la ei am invatat, intre altele, sa privesc mereu critic, sa caut intotdeauna adevarul la izvoarele faptelor istoriei, sa consider mereu reconstructia istorica asemenea unui fenomen in miscare, caruia adaugarea fie si a unei singure caramizi poate amplifica, remodela, reechilibra, cunoasterea umana. Daca ii evoc astazi, la centenarul nasterii lui Lipatti, este nu numai fiindca mi-ar fi placut sa-l aniversam reascultandu-i muzica impreuna, ci si fiindca traiesc cu sentimentul ca, din varii motive, cercetarea serioasa a istoriei culturale muzicale romanesti si implicit mentinerea reala in viata a memoriei pianistului stagneaza. Ca si in cazul lui George Enescu, se prefera cultivarea si perpetuarea legendei, a asa-numitului „brand“. ... [citeste]
20-03-2017

Te avertizez, daca pui o intrebare mai funny, ca o sa inregis­trez. &nbs ... [citeste]
20-03-2017

Cu atat mai dificil este pentru cititori sa situeze cartile lui intr-o familie ... [citeste]
20-03-2017
Intr-un articol publicat de „The Guardian“, Blatt aminteste ca Ray Bradbury a fost intrebat care este cuvantul lui preferat, iar scriito ... [citeste]
20-03-2017
Erau la Cinema Eforie oameni de toate varstele (preponderent tineri), si nu doar cinefili, ci si persoane cu rude diagnosticate cu o boala din spect ... [citeste]
20-03-2017
In CV scrie ca ti-ai petrecut aproape jumatate din viata facand skateboarding si ca asa ai ajuns in contact cu fotografia si filmul. Ce ai invatat d ... [citeste]
20-03-2017
Scumpe domnule Junichiro Tanizaki, prezint impardonabile lacune in chestiunea literaturii nipone. Am sa va rog sa primiti, totusi, scuzele mele pent ... [citeste]
20-03-2017
Am citit zilele acestea omagiul pe care i l-a adus lui Lipatti muzicologul francez André Tubeuf in revista „Classica“ – rem ... [citeste]
20-03-2017
Teatralitatea nu dispune de flexibilitatea de actiune si de pluralitatea de planuri specifice cinemaului, perimetrul scenic ingaduind un set limitat ... [citeste]
Cartea romaneasca | Dan Lungu | Lucian Dan Teodorovici | Fara Zahar | Observator cultural | Gheoland | Teatrul Tineretului din Piatra Neamt |
Romania culturala | Ada Milea | Libraria Noi | Cuvantul | Vasile Ernu | Libraria Mihai Eminescu | Radio Romania Muzical | Centrul National al Dansului | Revista Orizont | Infocarte