Despre filosofia prima de al-Kindi, la Cluj                                                  Dan Ciupureanu despre Omar si diavolii, la Iasi                                                  Jazz live cu Whiskydenker la Hangariada                                                  Expozitia „Orase in dialog: Bucuresti – Viena“                                                  Evenimente POLIROM JUNIOR la Sotron. Targ de carti, jocuri si distractii                                                  Seara literara cu scriitorul Gheorghe Sasarman la ICR Berlin                                                  Editura Polirom la Bookfest 2017                                                  Festivalul Filmului European saluta viitoarea capitala europeana a culturii                                                  Despre Eminescu si literatura italiana, la Salonul Intenational de Carte de la Torino                                                   11 trupe internationale si 4 zile de jazz, in iulie, la poalele Muntilor Semenic                                                 
Nr.544, 21-11-2016
Introduceti adresa de Email pentru a va abona:
21-11-2016
Intampinam remarcabilul film Inimi cicatrizate (in sali din 18 noiembrie 2016) cu un grupaj de interviuri cu regizorul Radu Jude, producatorul Ada Solomon si cu Lu­cian Teodor Rus, interpretul rolului prin­cipal. E partial corect sa spui ca filmul pleaca de la romanul omonim al lui Max Blecher. In interviul de mai jos, Jude spune ca demersul lui a plecat dinspre astazi inspre trecut, de aici multe libertati pe care si le-a luat, inclusiv pe aceea de a introduce pro­blematica antisemitismului, aproape ine­xistenta in proza lui Blecher. Dar Inimi cicatrizate nu este doar despre antisemitism, ci e o constructie inteligenta despre raportarea la istorie, capacitatea artei de a reprezenta viata, destinul individual raportat la destinul colectiv, degradarea corpului sau e, pur si simplu, doua ore si 20 de minute insuflate spiritului unui scriitor disparut prea tanar si cunoscut prea putin. ... [citeste]
21-11-2016

Acasa, la Gaudeamus   Personal, rar mi se intampla sa calc pragul Cen ... [citeste]
21-11-2016

In proza noastra, demitizarea sa­tului a inceput destul de timpuriu, dar p ... [citeste]
21-11-2016
Ei bine, parte din mecanica ce transforma o carte oarecare in mare succes a fost analizata si dezvaluita intr-o carte (normal!) numita The Bestselle ... [citeste]
21-11-2016
–       Fragment –   Mama incepuse sa lucreze la Atelierele CFR de la marginea ora­sului. Ple ... [citeste]
21-11-2016
N-am probleme sa-mi asum nestiinta, ba mintenas ii gasesc si-o justificare: la urma urmelor, cate albume sau formatii din noianul ce se revarsa neco ... [citeste]
21-11-2016
Scumpe domnule Jón Kalman, fiul lui Stefán, as vrea sa va fac de la inceput cunoscuta pozitia mea in ceea ce va priveste, imi place sa ... [citeste]
21-11-2016
Alfred Hoffman evoca in aceeasi cronica – si cine mai scrie astazi ca el in Romania? – „sonoritatea ampla, rotunda, scut acea lati ... [citeste]
21-11-2016
Inainte era simplu. Radeam de matusile si parintii nostri care ne sunau entuziasti sa ne spuna ca au primit ei un e-mail ca au cas­tigat la loto ... [citeste]
Cartea romaneasca | Dan Lungu | Lucian Dan Teodorovici | Fara Zahar | Observator cultural | Gheoland | Teatrul Tineretului din Piatra Neamt |
Romania culturala | Ada Milea | Libraria Noi | Cuvantul | Vasile Ernu | Libraria Mihai Eminescu | Radio Romania Muzical | Centrul National al Dansului | Revista Orizont | Infocarte